Hawaii (Havajské ostrovy) – první dva dny na ostrově Kauai

Hawaii-Kauai_02

Dřív, než bychom po posledním cestování po Vietnamu čekali, se nám naskytla příležitost opět vyjet do světa. Na pozvání kamaráda Radka jsme se vydali na Havajské ostrovy.

Havaj pro mě byl od dětství pojem pro užívání si života, nic nedělání, ležení na pláži. Když jsme začali s Pavlem cestovat, měli jsme shodo v tom, že nás lákají hory více než moře a že máme rádi hodně aktivní dovolenou. Havaj tedy na našem pomyslném listu vysněných destinací nikdy nebyla. Ale to, zpětně viděno, bylo také tím, že jsme netušili, co všechno Havaj nabízí. No však posoudíte sami, že Havajské ostrovy toho mají mnohem více, než jen pláže a krásné moře.

Takže začínáme:

Přiletěli jsme suprovým spojením s Korean Airlines. Praha-Souhl (10,5hod), po kratičkém čekání, které jsme si zkrátili sprchou zdarama a polívkou Pho Bo, nasedáme na další letadlo, které po sou hodinách zastaví v Tokyu (kde krátkou hodinovou přestávku uvítáme na protažení nohou), aby pak pokračovalo dalších skoro 8 hodin do Honolulu.

Hawaii-Kauai_01

V Honolulu nás čeká Radek. Vítá nás nádherným a voňavým věncem z orchideojových lístků. V Honolulu si dáváme báječný oběd (ryby) a pak už nastupujume na letadlo na nejzápadnější turistům přístupný ostrov: Kaua’i.

Kauai se přezdívá tropická zahrada. A taky že jo. Je to absolutně bujná zeleň, je tu celý rok 24-28 stupňů (přes den i přes noc) a s přestávkami tu dost často prší. Po cestě potkáváme živé ploty z ibišků! Prýt by tu v zemi zakořeněly i vidle, kdybyste je sem zapíchli.

Hawaii-Kauai_10

Hawaii-Kauai_14

První den ha Kauai máme krátký, přijíždíme kolem 15hod, půjčujeme auto, jdeme nakoupit, ubytovat se. Nemáme v plánu žádné větší aktivity, jedeme na jižní pláž Poipu, kde bývají želvy, ty ale nevidíme. Pak se jedeme kouknout na „blowhole“, plivající díru, tedy jakýsi gejzír na pobřeží. Je příliv a gejzír je fakt vydatný, vyrovná se islandskému Strokuru. Při návratu na apartmán se projevuje jet-leg a chce se nám strašně spát. Do hajan jdeme krátce po deváté a bojíme se, že probudíme brzy po půlnoci. Naštěstí ne, spíme dobře až do rána.

Hawaii-Kauai_04 Hawaii-Kauai_03

Druhý den nás čeká výlet k vodopádům (těch nás tu čeká hafo), exkurze s ochutnávkou do výrobny rumu, a pak odpolední výjezd a výšlap do nejhlubšího kaňonu Pacifiku – Waimea Canyon.

Hawaii-Kauai_07 Hawaii-Kauai_06 Hawaii-Kauai_15 Hawaii-Kauai_11

Vše super. Ke všemu by se dalo rozepsat, třeba tak ještě uděláme, pokud bude čas (třeba nebude, teď jsme na úvod na apartmánu s internetem, od pátku už kempujeme).

Hawaii-Kauai_16

Den zakončujeme na vyhlídce Kalalau Lookout- odkud je vidět asi nejhezčí pobřeží na celém světě: Napali Coast. Kvůli tomu se jezdí turisté z celého světa a je to fakt pecka. O tom ale příště, s Napali Coast ještě řádně prozkoumáme a nafotíme (vyrážíme právě teď, takže se loučím).