Trekování ve vyhaslé sopce Heleakala

Hawaii-Haleakala

V sobotu jsme si ráno přivstali v 5hod, abychom stihli pověstný východ slunce z vrcholu sopky Haleakala. Její vrchol je ve výšce 3000 mnm. I když je oblačno, její vrchol bývá nad oblačností. Východ sluce tak připomíná výhledy z okénka letadla – pod vámi jsou obláčky načechrané jak peřiny. Od páté ranní se vše začíná zbarvovat do teplých tónů a nahoru na vrchol tak rychle proudí desítky aut s turisty, aby světelné divadlo stihli.

Hawaii-Haleakala-2

Na vrcholku však je o poznání chladněji než u pobřeží a pořádně fouká. Na focení se stativem můžeme zapomenout. V poryvech větru se dá sotva fotit, ale i tak pár záběrů v rukavicích uděláme. Potom už ale nabalení s veškerým oblečením, co máme, vyrážíme na cca 17km dlouhý výšlap – tedy spíše sešlap do kráteru této sopky.

Hawaii-Haleakala-3

Kráter je to obrovský, uvnitř jsou další malé krátery, které vypadají jako malé sopky. Nejprve je stěna kráteru převážně holá s červeno fialovými odstíny, jak sestupujeme níže, začíná se objevovat vegetace – roste tu strašně zajímavý stříbrný bodlák, který akorát v tuto roční dobu kvete.

Hawaii-Haleakala-4 Hawaii-Haleakala-5

Po cca 10km se dostáváme ze sopečného popele do více zeleného úseku, kde potkáváme místní chráněné ptáky Nene. Vypadají jak naše husy – akorát jsou o malinko více barevné. Pak nás čeká poslední výšlap z kráteru zpět na silnici, kde stopujeme, aby nás někdo vyvezl zpátky na horní parkoviště. Na konci jsme docela ušamtaní, ale spokojení – tahle tůra byla zase něco úplně jiného a jen se potvrdilo, že Havaj má strašně různorodou krajinu a přírodu.